ADHD la Copii Cauze și Simptome și Tratament
Redactat de Eugen Popa

ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament

I. Introducere

Astăzi vom vorbi despre ADHD, o condiție specială care afectează mulți copii și adulți.

Dar să nu ne îngrijorăm, pentru că o să învățăm lucruri interesante și utile despre această temă.

ADHD este prescurtarea pentru Tulburarea de Deficit de Atenție și Hiperactivitate.

Copiii cu ADHD prezintă dificultăți în a se concentra, în a fi atenți la detalii sau în a-și controla impulsurile. Ei pot fi mai hiperactivi și să se grăbească în unele momente.

ADHD (Tulburarea de Deficit de Atenție și Hiperactivitate) poate aduce cu sine anumite tulburări și provocări, dar asta nu înseamnă că acești copii nu pot fi motivați și încurajați să depășească dificultățile.

Copiii cu ADHD se pot simți adesea în grupul de prieteni cât și la școală, excluși și diferiți, dar este important să le oferim sprijin și înțelegere.

Abordarea lor cu tact și răbdare poate face o diferență semnificativă în viața lor.

Prin crearea unor metode și strategii adaptate nevoilor lor specifice, le putem oferi un mediu în care pot înflori și se pot dezvolta în mod pozitiv.

5 Idei principale din articol:

ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament

1. ADHD (Tulburarea de Deficit de Atenție și Hiperactivitate) este o afecțiune neurobiologică care afectează copiii și adulții și se caracterizează prin deficit de atenție, hiperactivitate și impulsivitate.
2. Copiii cu ADHD pot prezenta dificultăți în concentrare, controlul impulsurilor și adesea se simt excluși sau diferiți în grupurile de prieteni și la școală.
3. Cauzele ADHD sunt o combinație între factori genetici și de mediu, iar diagnosticul trebuie realizat de un specialist în sănătate mintală.
4. Există mai multe tipuri de ADHD, cu simptome specifice, dar tratamentul poate implica terapie comportamentală, medicamente, schimbări în stilul de viață și sprijin educațional.
5. Pentru părinții care se confruntă cu ADHD la copii, este important să abordeze discuția despre ADHD cu tact și răbdare, să răspundă la reacțiile negative ale altora cu încredere și să ajute copilul să se adapteze la școală și acasă prin reguli clare și sprijin educațional.

5 Întrebări la care răspunde articolul:

ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament
Citește și  Copilul Tau Interior Este Ranit

1. Ce este ADHD și cum afectează această tulburare copiii și adulții?
2. Care sunt principalele simptome ale ADHD la copii și cum pot fi gestionate?
3. Ce cauze pot contribui la dezvoltarea ADHD la copii și cum poate fi diagnosticată această tulburare?
4. Care sunt opțiunile de tratament pentru copiii cu ADHD și cum poate fi oferit sprijinul adecvat?
5. Cum pot părinții să abordeze discuția despre ADHD cu copilul lor și să răspundă la reacțiile negative ale altora în legătură cu această condiție?

Definiția ADHD

ADHD(1) sau tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenție, este o tulburare de neurodezvoltare care are cauze neurobiologice.

Persoanele cu ADHD sunt adesea nonconformiste, creative și pline de energie.

Deși pot întâmpina dificultăți în a se concentra sau în a rămâne organizate, acești oameni au o viziune diferită asupra lumii și au abilități unice.

II. Înțelegerea ADHD la copii

Descrierea ADHD și a efectelor sale asupra copiilor

Pentru a înțelege mai bine ADHD la copii, este important să fim conștienți de simptomele și comportamentul lor în timpul copilăriei.

De la vârsta bebelușului până la adolescență, copiii diagnosticați cu ADHD(2) prezintă simptome specifice, cum ar fi impulsivitatea și lipsa de concentrare.

Aceste simptome pot persista și în viața de adult, deoarece mulți adulți cu ADHD rămân neobservați sau neînțeleși.

Din fericire, tratamentul pentru ADHD poate ajuta la ameliorarea simptomelor și la creșterea atenției și concentrării.

Sporturile și activitățile fizice pot fi de ajutor în gestionarea impulsivității și în eliberarea energiei excesive.

De asemenea, tratamentul medicamentos poate completa terapia comportamentală pentru a reduce simptomele și a sprijini dezvoltarea adecvată a copiilor cu ADHD.

Înțelegerea și acceptarea că ADHD include un spectru larg de simptome și tipuri de manifestare este esențială pentru a putea oferi sprijinul adecvat și a încuraja dezvoltarea unei imagini de sine sănătoase la copiii cu ADHD.

Mituri și neînțelegeri despre ADHD

  • Un mit comun despre ADHD este că doar copiii cu această condiție prezintă simptome.

Adevărul este că și adulții pot avea ADHD, dar poate fi uneori mai greu de diagnosticat la vârste mai înaintate. De fapt, uneori simptomele pot fi prezente încă de la vârsta de 2 ani, dar ele devin mai evidente când copiii încep să meargă la școală.

  • Un alt mit despre ADHD este că este cauzat de părinți sau de modul în care este crescut copilul. ADHD este o condiție medicală și nu are nimic de-a face cu felul în care părinții își cresc copiii.

Un copil cu ADHD prezintă aceste simptome: hiperactivitate, impulsivitate și neatenție. Asta înseamnă că este posibil să fie mereu în mișcare, să vorbească mult sau să se grăbească în luarea deciziilor. Uneori, acești copii pot avea dificultăți în a-și organiza și planifica activitățile.

  • O altă neînțelegere despre ADHD este că un copil cu această condiție este doar leneș sau răuvoitor. Copiii cu ADHD  trebuie să depună eforturi mai mari pentru a se concentra și a-și termina sarcinile.

În cazul copiilor cu ADHD, lucrurile nu sunt întotdeauna ușoare la școală. Pot avea probleme să se concentreze la lecții sau să-și termine temele, ceea ce le poate crea o stare de anxietate și frustrare.

III. Cauzele ADHD la copii

Există mai mulți factori care pot contribui la dezvoltarea ADHD la copii.  Cauzele ADHD sunt o combinație între factorii genetici și factorii de mediu.

Citește și  Tipuri De Adictie

Factorii genetici

Aceștia sunt ca niște “instrucțiuni” pe care le moștenești de la părinții tăi. Dacă unul dintre părinți are ADHD, există o șansă mai mare să-l ai și tu. Asta nu înseamnă că vei avea cu siguranță, dar poate fi unul dintre motive.

Factori de mediu

Factorii de mediu(3) precum expunerea la substanțe toxice în timpul sarcinii pot crește șansele ca un copil să aibă ADHD.

Când ADHD se manifestă, copiii prezintă simptome specifice. Acestea sunt: hiperactivitatea și impulsivitatea, lipsa de atenție.

Un copil cu ADHD poate fi mereu în mișcare, poate să alerge sau să sară peste tot, sau poate să răspundă rapid și să nu se gândească înainte de a acționa.

Însă, din ce în ce mai multe studii(4) arată că ADHD poate fi asociată cu o creștere a creativității la copiii și adulții afectați de această tulburare neurologică.

Cauzele combinate

Cauzele ADHD pot fi combinate, adică atât factorii genetici, cât și cei de mediu pot contribui la apariția acestei tulburări.

Este important să înțelegem că un copil cu ADHD nu este vinovat de comportamentul său hiperactiv sau impulsiv.

Această tulburare afectează capacitatea copilului de a se concentra și de a se organiza în activități zilnice, precum și de a urma reguli și instrucțiuni.

Pentru a ajuta un copil cu ADHD să învețe și să se dezvolte în mod corespunzător, este esențială o abordare holistică.

Este important să se utilizeze metode și strategii care îl ajută pe copil să se integreze în mediul școlar și să-și controleze impulsurile și comportamentul hiperactiv.

IV. Tipuri de ADHD și simptome specifice

Există mai multe tipuri de ADHD, iar fiecare poate prezenta diferite simptome. Principalele tipuri sunt:

  1. ADHD cu predominanță hiperactivă-impulsivă: Copilul hiperactiv poate fi mereu în mișcare, vorbește mult și poate să reacționeze rapid fără să gândească înainte.
  2. ADHD cu predominanță deficit de atenție: Copilul cu deficit de atenție poate avea dificultăți în concentrare, își poate pierde adesea lucrurile și poate fi uituc.
  3. ADHD combinat: Acest tip de ADHD implică o combinație a simptomelor de hiperactivitate și deficit de atenție.

V. Diagnosticarea copiilor cu ADHD

Bun venit la secțiunea despre diagnosticarea ADHD la copii!

Hai să învățăm împreună despre cum putem identifica această condiție și cum să ajutăm copiii cu ADHD să se descurce mai bine.

Când ar trebui să vă adresați unui medic

1. Dacă observați că copilul prezintă dificultăți semnificative în ceea ce privește atenția, concentrarea și comportamentul, ar fi bine să vă adresați unui medic specialist în ADHD.

2. Copiii cu ADHD pot avea probleme la școală, în relațiile sociale și în viața de zi cu zi, ceea ce poate necesita ajutor profesional.

3. Dacă simptomele persistă de mai mult timp și afectează învățarea și dezvoltarea copilului, nu ezitați să căutați sprijin.

Metodele de diagnosticare

1. Evaluarea medicală: Medicul va efectua o evaluare detaliată a istoricului medical al copilului și al familiei, pentru a identifica eventualele factori genetici și de mediu implicați în ADHD.

2. Observația comportamentală: Specialiștii vor observa comportamentul copilului în diferite situații, precum la școală sau acasă, pentru a identifica simptomele specifice ale ADHD.

3. Evaluarea psihologică: Se pot efectua teste și chestionare pentru a evalua atenția, concentrarea și impulsivitatea copilului.

4. Excluderea altor condiții medicale: Uneori, simptomele ADHD pot fi similare cu alte condiții, de aceea se vor face teste pentru a exclude alte probleme medicale.

Citește și  Cum să îți descoperi copilul interior și să îl iubești?

Dificultățile de diagnostic

  • Diagnosticul ADHD poate fi dificil deoarece simptomele pot varia de la un copil la altul și pot fi confundate cu alte tulburări.
  • În special la vârste foarte mici, cum ar fi bebelușii și copiii mici, este dificil să se pună un diagnostic clar, deoarece comportamentul lor este în continuă schimbare.
  • Uneori, copiii pot prezenta simptome care nu sunt atât de evidente, iar acest lucru poate întârzia diagnosticul și intervenția adecvată.

Diagnosticarea ADHD la copii este un proces complex, care necesită evaluări și observații atente din partea specialiștilor în ADHD.

Cu ajutorul unei evaluări amănunțite și a unui tratament adecvat, copiii cu ADHD pot învăța să-și gestioneze simptomele și să se descurce mai bine în viața de zi cu zi, la școală și în relațiile sociale.

Așa cum fiecare copil este unic, fiecare tratament va fi personalizat pentru a se potrivi nevoilor și cerințelor individuale.

VI. Opțiuni de tratament pentru copiii cu ADHD

Vom explora în continuare diferite opțiuni de tratament pentru copiii cu ADHD.

Să învățăm cum putem să-i sprijinim să se descurce mai bine și să aibă o viață mai fericită și împlinită!

A. Terapie comportamentală:ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament

Terapia comportamentală este o abordare non-medicamentoasă care se concentrează pe dezvoltarea abilităților de gestionare a comportamentului și a simptomelor ADHD. Aceasta poate fi o unealtă puternică pentru a ajuta copilul să facă față provocărilor și să-și îmbunătățească calitatea vieții.

  1. Terapia cognitiv-comportamentală: Prin această terapie, copiii învață să recunoască și să înțeleagă gândurile și emoțiile care stau la baza comportamentelor lor. Astfel, ei pot învăța să facă alegeri mai bune și să își dezvolte abilitățile de auto-control.
  2. Terapia de joc: Jocul poate fi o modalitate distractivă și interactivă de a învăța să se adapteze la diferite situații și să se exprime în mod constructiv.

B. Medicamente:

Tratamentul medicamentos pentru ADHD ajută la controlul simptomelor și la îmbunătățirea atenției și concentrării.

  1. Medicamente stimulante: Acestea pot ajuta la reducerea hiperactivității și a impulsivității și la creșterea capacității de concentrare.
  2. Medicamente non-stimulante: Pentru unii copii, aceste medicamente pot fi o alternativă mai potrivită.

C. Schimbări în stilul de viață și dietă:

În afară de terapie și tratament medicamentos, schimbările în stilul de viață și dietă pot aduce beneficii semnificative.

  1. Sporturile și activitățile fizice(5): Participarea la sporturi și activități fizice poate ajuta la eliberarea excesului de energie și la îmbunătățirea concentrării.
  2. Alimentație sănătoasă: Un regim alimentar echilibrat, bogat în nutrienți, poate contribui la menținerea unei stări de sănătate fizică și mentale mai bune.

D. Suportul școlar:

ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament

O comunicare deschisă și cooperarea între părinți, cadre didactice și specialiști pot fi esențiale pentru un copil cu ADHD.

  1. Reguli clare: Stabilirea unor reguli și așteptări clare la școală poate ajuta copilul să știe ce se așteaptă de la el și să se simtă mai în siguranță.
  2. Adaptări la învățare: Uneori, adaptările în procesul de învățare pot face o diferență semnificativă pentru copiii cu ADHD. Acestea pot include instrucțiuni mai clare, pauze regulate sau evaluări adaptate.

Prin identificarea unui tratament adecvat și printr-o abordare integrată, copiii cu ADHD sunt adesea învățați cum să se descurce mai bine și să își atingă potențialul maxim.

VII. Sfaturi pentru părinții care se confruntă cu ADHD la copii

A. Cum să abordați discuția despre ADHD cu copilul dumneavoastră

  1. Fiți deschiși și blânzi: Găsiți un moment potrivit pentru a vorbi cu copilul despre ADHD și asigurați-vă că sunteți calmi și deschiși. Lăsați-l să se exprime și să pună întrebări.
  2. Folosiți o metaforă: Puteți explica ADHD-ul folosind o metaforă simplă, cum ar fi “Mintea noastră e ca o călătorie cu un tren. Uneori trenul merge mai repede și e greu să-l ținem sub control. Dar putem învăța să fim meșteri în călătoria asta.”
  3. Arătați empatie: Încurajați-l pe copil să vorbească despre cum se simte și asigurați-l că sunteți acolo pentru el, orice ar fi.
Citește și  Tratament Pentru Anxietate

B. Cum să abordați reacțiile negative ale altora

  1. Educați-i: Explicați persoanelor din jur despre ADHD și cum poate afecta copilul dumneavoastră. Cu cât înțeleg mai mult, cu atât vor fi mai înclinați să fie mai empatici.
  2. Fiți încrezători: Aveți încredere în ceea ce faceți și în modul în care vă sprijiniți copilul. Ignorați criticiile nefondate și concentrați-vă pe binele copilului.
  3. Creați o rețea de suport: Încurajați-vă copilul să se implice în grupuri sau asociații cu copii cu ADHD și învățați-l să aprecieze prietenii și familia care îl sprijină.

C. Cum să ajutați copilul să se adapteze la școală și acasă

  1. Reguli clare și rutine: Stabiliți reguli clare și o rutină stabilă la școală și acasă, astfel încât copilul să știe la ce să se aștepte.
  2. Sprijin educațional: Comunicați cu cadrele didactice și cereți sprijin suplimentar la școală, cum ar fi timp suplimentar pentru teste sau adaptări în clasă.
  3. Încurajați-l să-și exprime nevoile: Învățați-l să-și exprime nevoile și să ceară ajutor atunci când simte că are nevoie.
  4. Găsiți activități potrivite: Încurajați-l să participe la sporturi sau activități care îi pot dezvolta abilitățile și îi pot elibera energia.

Așa cum un pom are nevoie de apă și soare pentru a crește frumos, așa și copilul dumneavoastră are nevoie de iubirea și sprijinul vostru pentru a înflori și a fi fericit!

Cu siguranță, puteți fi ghizii care îi vor deschide drumul către succes și împlinire!

VIII. Concluzie

Diagnosticul de ADHD nu ar trebui să îi definească pe acești copii, ci ar trebui să fie doar un pas în procesul lor de creștere și dezvoltare. Cu sprijinul și încurajarea noastră, copiii cu ADHD pot învăța să-și gestioneze tulburarea și să-și descopere propriul potențial.

Deci, prietene, acum știi că ADHD nu înseamnă că cineva este rău sau neputincios.

Este doar o condiție specială care poate fi gestionată cu ajutor și compasiune. Înțelegerea și informarea despre ADHD pot ajuta să fim mai empatici și să sprijinim persoanele care trec prin această experiență.

Sper că ai învățat lucruri interesante astăzi și că vei fi un prieten înțelegător și ajutător pentru toți cei din jurul tău.

Împreună putem face o lume mai bună pentru toți!

IX. Cele mai frecvente întrebări:

1. Ce este ADHD?ADHD la Copii: Cauze și Simptome și Tratament

ADHD este acronimul pentru Tulburarea de Hiperactivitate și Deficit de Atenție. Este o afecțiune neurobiologică care afectează în special copiii și se caracterizează prin deficitul de atenție, hiperactivitate și impulsivitate.

2. Cum se manifestă copilul cu ADHD?

Copilul cu ADHD prezintă simptome de hiperactivitate, deficit de atenție și impulsivitate. El poate avea dificultăți în starea de relaxare, își pierde frecvent obiectele personale, nu poate sta locului sau este excesiv de vorbăreț.

3. Cine poate pune corect un diagnostic de ADHD?

Diagnosticul de ADHD se realizează de către un specialist în sănătate mintală, cum ar fi un psiholog sau psihiatru, în urma unei evaluări amănunțite a simptomelor și a comportamentului copilului.

Citește și  Medicamente celebre sau medicamente obișnuite? Află care e diferența

De obicei, evaluarea implică interviuri cu părinții și învățătorii, precum și teste cognitive.

4. Care sunt opțiunile de tratament pentru ADHD?

Tratamentul ADHD poate implica terapie comportamentală, intervenții educaționale, modificări ale stilului de viață, precum și medicamente.

În funcție de caz, se poate adopta o combinație de astfel de opțiuni pentru a ajuta copilul să gestioneze simptomele și să își îmbunătățească calitatea vieții.

5. Cum poate fi ajutat copilul cu ADHD în școală?

Copilul care suferă de ADHD poate beneficia de suport suplimentar în școală, cum ar fi adaptări ale curriculum-ului, strategii pentru organizare și planificare, supraveghere suplimentară și asistență socială.

Un plan individualizat de intervenție poate fi elaborat în colaborare cu părinții, cadrele didactice și specialiștii în sănătate mintală.

6. Ce înseamnă să ai un copil hiperactiv?

Un copil hiperactiv este acela care manifestă un comportament excesiv de activ sau impulsiv, în comparație cu ceilalți copii de aceeași vârstă. ADHD a devenit termenul folosit pentru a descrie aceste comportamente.

7. Care sunt principalele manifestări ale ADHD?

ADHD se manifestă prin lipsă de atenție, hiperactivitate și impulsivitate.

Copiii cu ADHD pot avea dificultăți în concentrare, își pierd adesea obiectele, sunt agitați și nu reușesc să stea locului, au dificultăți în planificare și organizare.

Cele mai multe dintre aceste comportamente și manifestări sunt observate atât acasă, cât și la școală sau în alte medii.

8. De ce apar aceste manifestări ale ADHD?

Exact cauza apariției ADHD nu este pe deplin cunoscută, dar se pare că este influențată de o combinație de factori genetici, neurochimici și de mediu.

Se crede că deoarece copiii cu ADHD au anumite diferențe în structura și funcționarea creierului, iar aceste diferențe le afectează capacitatea de a-și controla comportamentul și atenția.

9. Cum trebuie să gestionez comportamentul unui copil cu ADHD?

Gestionarea comportamentului unui copil cu ADHD poate fi o provocare, dar există câteva strategii care pot fi utile.

Sunt importante regulile clare și consistente, elogiile și recompensele pentru comportamentul pozitiv, rutinele și orarul regulat, organizarea spațiului și timpului.

Referințe:

(1) Drechsler, R., Brem, S., Brandeis, D., Grünblatt, E., Berger, G., & Walitza, S. (2020). ADHD: Current Concepts and Treatments in Children and Adolescents. Neuropediatrics, 51(5), 315-335. https://doi.org/10.1055/s-0040-1701658

(2) Wolraich, M. L., Allan, C., Chan, E., Davison, D., Earls, M., Evans, S. W., Flinn, S. K., Froehlich, T., Frost, J., Holbrook, J. R., Lehmann, C. U., Lessin, H. R., Okechukwu, K., Pierce, K. L., Winner, J. D., Zurhellen, W., & DISORDER, H. (2019). Clinical Practice Guideline for the Diagnosis, Evaluation, and Treatment of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder in Children and Adolescents. Pediatrics, 144(4). https://doi.org/10.1542/peds.2019-2528

(3) Ribas-Fitó, N., Torrent, M., Carrizo, D., Júlvez, J., Grimalt, J. O., & Sunyer, J. (2007). Exposure to Hexachlorobenzene during Pregnancy and Children’s Social Behavior at 4 Years of Age. Environmental Health Perspectives, 115(3), 447-450. https://doi.org/10.1289/ehp.9314

(4) Hoogman M, Stolte M, Baas M, Kroesbergen E. Creativity and ADHD: A review of behavioral studies, the effect of psychostimulants and neural underpinnings. Neurosci Biobehav Rev. 2020 Dec;119:66-85. doi: 10.1016/j.neubiorev.2020.09.029. Epub 2020 Oct 6. PMID: 33035524.

(5) Choi, J. W., Han, D. H., Kang, K. D., Jung, H. Y., & Renshaw, P. F. (2015). Aerobic Exercise and Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Brain Research. Medicine and science in sports and exercise, 47(1), 33. https://doi.org/10.1249/MSS.0000000000000373

Eugen Popa

Salut, sunt Eugen Popa și de la o vârstă fragedă m-au pasionat tainele minții și a inimii. Acest lucru m-a determinat să studiez tot ce puteam ca să pot ajunge...

Articole publicate: 266

Vezi pagina autorului
Publicat în categoria Psihoterapie pe de .

Despre Eugen Popa

Salut, sunt Eugen Popa și de la o vârstă fragedă m-au pasionat tainele minții și a inimii. Acest lucru m-a determinat să studiez tot ce puteam ca să pot ajunge într-un mediu în care informațiile erau extrem de limitate.

De-a lungul anilor, am practicat yoga și alte practici orientale și asta, împreună cu cele mai recente descoperiri din lumea psihologiei, dar și tehnologia, au contribuit la modelarea persoanei care sunt astăzi.

 

Există o constantă în viața mea: tot timpul sunt curios de cele mai recente descoperiri, studii și cercetări în domeniile psihologiei, neurologiei, comunicării, hipnozei, iar asta mă ajută să cresc și să evoluez atât pe plan personal, cât și pe plan profesional.

Am vrut să învăț de la cei mai buni profesioniști din fiecare domeniu în parte, iar asta a însemnat să caut cei mai buni profesori și cele mai bune cursuri din întreaga lume. Studiile mele se întind de la cursuri de psihologie la Harvard și cursuri de hipnoză și NLP, la Retreat-uri de yoga și multe altele.

Primul meu curs de hipnoză a fost cu regretatul Gerald Kein de la Omni Hypnosis și apoi am continuat cu Ron Eslinger, Gordon Emmerson, Edwin Yager și mulți alții. În 2012 am devenit Certified Hypnosis Trainer cu NGH și mai târziu, tot în acel an am devenit și OMNI Hypnosis Trainer.

De-a lungul anilor am crescut pentru a-mi crea propriul curriculum de hipnoză și am predat diferite terapii și cursuri de auto-dezvoltare în toată lumea (Brazilia, SUA, Marea Britanie, Europa, Asia).

 

Certificări

    • Trainer certificat în Terapiea Resurselor și Terapie avansată a stării eului

      2015 

    • Trainer certificat Goulding SleepTalk pentru copii

      2015 

    • Trainer certificat în terapie subliminală sau Terapia Yageriană

      2014

    • Consultant certificat Goulding SleepTalk pentru copii

      2014 

    • Trainer certificat în terapia părților

      2013

    • Trainer certificat de hipnoză OMNI

      2012 

    • Trainer certificat de hipnoză NGH

      2012 

    • Practician de hipnoză cu certificat OMNI Hypnosis NGH

      2009

 

Acreditări și certificări

    • Trainer Terapia Resurselor Eugen Popa 8211
    • Trainer OMNI Hypnosis Eugen Popa
    • Trainer NGH Eugen Popa 8211
    • Eugen Popa Hinoterapeut certificat NGH
    • Eugen Popa Hipnotizator certificat NGH 8211

Inscrie-te si TU la Cea Mai Mare Bibliotecă Online din România din domeniul Dezvoltării Personale!

Dă click pe linkul de mai jos și intră în Biblioteca Puterea Minții chiar acum, unde ai acces la:

  • sute de ore de cursuri,
  • zeci de ședințe de terapie,
  • demonstrații și exemple de lucru
  • Certificări Internaționale
  • > Inscrie-te Acum <

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *