Un doctor tine mai multe folii de medicamente colorate in mana
Redactat de Eugen Popa

 

Medicamente celebre sau medicamente generice

Are importanță dacă analgezicul pe care îl luăm pentru a combate durerea este un nume consacrat sau nu?

Medicamentele de renume sunt… costisitoare.

De aceea, peste tot în lume, serviciile de sănătate recomandă tot mai mult medicamente generice (fără renume sau care nu sunt o marcă cunoscută) pentru a reduce costurile.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință

Ce legătură are asta cu Psihologia?

Ei bine, știm că există Efectul Placebo.

Medicamente celebre

Acesta face ca așteptările oamenilor cu privire la un tratament să influențeze în mod direct efectele pe care tratamentul îl are asupra lor.

Stim, de asemenea, datorită cercetărilor realizate în ultimul deceniu, că oamenii se așteaptă ca medicamentele de marcă să fie mai eficiente și să aibă mai puține efecte secundare decât medicamentele… obișnuite.

Un nou studiu publicat în revista Psihologia Sănătății este unul dintre primele care dorește să afle cât de mult contează acest lucru.

Mai concret dorește să afle dacă un analgezic obișnuit este mai puțin eficient decăt unul de renume dar care are aceeși compoziție chimică.

Kate Faasse și colegii săi au recrutat 87 de studenți, majoritatea femei, care au răspuns la un anunț care căuta persoane cu de dureri de cap frecvente (cel puțin o dată la două săptămâni).

Participanților li s-au dat patru pastile de Ibuprofen pe care să le administreze în următoarele săptămâni ca și când ar suferi de o durere de cap și să țină un jurnal notând nivelul de ameliorare a durerii pe care l-au resimțit după ce au luat medicament precum și efectele secundare (dacă au existat) pe care le-au experimentat.

Citește și  Arachnofobia: frica de paianjeni

Pentru a testa, două dintre pastile au fost etichetate Nurofen, în timp ce celelalte două au fost generice, în ambalaje simple.

Cum s-a desfășurat Testul

Una dintre cutiile etichetate Nurofen conținea de fapt un placebo, la fel ca și cutiile cu medicamente generice.

În cazul pastilelor cu conținut activ, nu a existat nici o diferență între Ibuprofenul de marcă și cel generic – ambele au fost la fel de eficiente în ameliorarea durerii, iar participanții au raportat același număr de efecte secundare pentru fiecare dintre ele.

Cu toate acestea, în cazul pastilelor Placebo, medicamentul de marcă a fost mai eficace decât cel generic în ameliorarea durerii și a fost asociat cu mai puține efecte secundare decât medicamentul generic.

Concluzii

Deși aceste rezultate implică faptul că brandingul nu aduce nici o diferență atunci când vorbim de un medicament activ pentru ameliorarea durerii, ele arată modul în care brandingul produce un efect placebo în ceea ce privește ameliorarea durerii și numărul sau prezența efectelor secundare reduse.

Efectul Placebo nu a fost detectabil dincolo de acțiunile medicamentului activ. Dar Dr. Faasse și colegii săi au explicat că acest efect placebo legat de branding ar putea constitui o însemnătate reală pentru alte tipuri de medicamente.

Un caz concret ar fi cel al efectelor medicamentului în situații care sunt mai dificil de monitorizat sau detectat, cum ar fi tensiunea arterială sau în cazul antidepresivelor.  Asta înseamnă că convingerile pacienților despre acest medicament ar putea fi mai importante.

Cercetatorii au spus: Efectul suplimentar placebo asociat cu un anumit brand are potentialul de a îmbunătății eficiența medicamentului. Acesta efect poate dispărea ulterior atunci când se trece la un tratament care nu include medicamente de brand.

Citește și  Pastreaza conexiunea cu copilul interior

********************

Ai dureri si vrei să scapi de ele fără medicamente?
Click AICI și învață cum să Controlezi Durerea prin Puterea Minții

********************

Întrebări pentru Tine:

  1. Ce tip de medicamente folosești? De firmă, de renume, sau generice
  2. Crezi că ar fi mai puțin eficiente dacă nu ar fi de firmă?

Scrie răspunsul tău în comentariu mai jos 🙂

*****

Sursă
Faasse, K., Martin, L., Grey, A., Gamble, G., & Petrie, K. (2015). Impact of Brand or Generic Labeling on Medication Effectiveness and Side Effects. Health Psychology DOI: 10.1037/hea0000282

Eugen Popa

Salut, sunt Eugen Popa și de la o vârstă fragedă m-au pasionat tainele minții și a inimii. Acest lucru m-a determinat să studiez tot ce puteam ca să pot ajunge...

Articole publicate: 266

Vezi pagina autorului
Publicat în categoria Psihoterapie pe de .

Despre Eugen Popa

Salut, sunt Eugen Popa și de la o vârstă fragedă m-au pasionat tainele minții și a inimii. Acest lucru m-a determinat să studiez tot ce puteam ca să pot ajunge într-un mediu în care informațiile erau extrem de limitate.

De-a lungul anilor, am practicat yoga și alte practici orientale și asta, împreună cu cele mai recente descoperiri din lumea psihologiei, dar și tehnologia, au contribuit la modelarea persoanei care sunt astăzi.

 

Există o constantă în viața mea: tot timpul sunt curios de cele mai recente descoperiri, studii și cercetări în domeniile psihologiei, neurologiei, comunicării, hipnozei, iar asta mă ajută să cresc și să evoluez atât pe plan personal, cât și pe plan profesional.

Am vrut să învăț de la cei mai buni profesioniști din fiecare domeniu în parte, iar asta a însemnat să caut cei mai buni profesori și cele mai bune cursuri din întreaga lume. Studiile mele se întind de la cursuri de psihologie la Harvard și cursuri de hipnoză și NLP, la Retreat-uri de yoga și multe altele.

Primul meu curs de hipnoză a fost cu regretatul Gerald Kein de la Omni Hypnosis și apoi am continuat cu Ron Eslinger, Gordon Emmerson, Edwin Yager și mulți alții. În 2012 am devenit Certified Hypnosis Trainer cu NGH și mai târziu, tot în acel an am devenit și OMNI Hypnosis Trainer.

De-a lungul anilor am crescut pentru a-mi crea propriul curriculum de hipnoză și am predat diferite terapii și cursuri de auto-dezvoltare în toată lumea (Brazilia, SUA, Marea Britanie, Europa, Asia).

 

Certificări

    • Trainer certificat în Terapiea Resurselor și Terapie avansată a stării eului

      2015 

    • Trainer certificat Goulding SleepTalk pentru copii

      2015 

    • Trainer certificat în terapie subliminală sau Terapia Yageriană

      2014

    • Consultant certificat Goulding SleepTalk pentru copii

      2014 

    • Trainer certificat în terapia părților

      2013

    • Trainer certificat de hipnoză OMNI

      2012 

    • Trainer certificat de hipnoză NGH

      2012 

    • Practician de hipnoză cu certificat OMNI Hypnosis NGH

      2009

 

Acreditări și certificări

    • Trainer Terapia Resurselor Eugen Popa 8211
    • Trainer OMNI Hypnosis Eugen Popa
    • Trainer NGH Eugen Popa 8211
    • Eugen Popa Hinoterapeut certificat NGH
    • Eugen Popa Hipnotizator certificat NGH 8211

Inscrie-te si TU la Cea Mai Mare Bibliotecă Online din România din domeniul Dezvoltării Personale!

Dă click pe linkul de mai jos și intră în Biblioteca Puterea Minții chiar acum, unde ai acces la:

  • sute de ore de cursuri,
  • zeci de ședințe de terapie,
  • demonstrații și exemple de lucru
  • Certificări Internaționale
  • > Inscrie-te Acum <

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *