Perfomanța creierului crește cu aproximativ 13% iar asta este cel mai vizibil mai ales când vine vorba de învățarea unei limbi străine.
Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință
Într-un nou studiu publicat în revista Știința Învățării, cercetătorii au arătat că atunci când creierul este stimulat electric cu mici șocuri, abilitățile sale se îmbunătățesc iar participanții la studiu au putut recunoaște tonurile limbilor străine mult mai bine. Acest efect care a dăinuit și după stoparea stimulării.
„Oamenii sunt învățători excelenți”, scriu cercetătorii. „Cu toate acestea, o excepție notabilă și bine documentată este achiziția de categorii de vorbire nativă la vârsta adultă.”
Prin stimularea nervului vag, participanții au putut să identifice și să distingă mai bine patru tonuri diferite din limba chineză.
Este știut faptul că, spre exemplu, glumele sunt cel mai dificil de înțeles sau tradus, dintr-o limbă în alta. Iar sensul unei glume stă adesea chiar în tonul vocii sau tonul informației.
Este impresionant, deoarece diferențierea dintre cele patru tonuri comune este extrem de grea pentru vorbitorii nativi de limba engleză care nu sunt obișnuiți să folosească limbile tonale.
În general, s-a observat o îmbunătățire de 13 la sută când oamenii au distins între perechi de tonuri de limba chineză, în comparație cu cei care nu au primit stimulare cerebrală – deși efectul a fost aproape imperceptibil, mai dificil.
„Faptul că stimularea non-invazivă a nervilor periferici ușurează învățarea unei limbi străine este foarte încurajator pentru îmbunătățirea performanței cognitive pe o gamă largă de domenii”, a spus într- o declarație Fernando Llanos, cercetător postdoctoral la laboratorul cerebral sonor al Universității din Pittsburg și autor principal al studiului.
Același efect ar putea fi extrapolat la învățarea tiparelor sonore ale altor limbi, potrivit cercetătorilor.
Perfomanța Creierului și învățarea
„În general, oamenii tind să se descurajeze de cât de greu poate fi învățarea limbilor străine, dar dacă ai putea să oferi cuiva șansa să aibă rezultate cu 13 – 15 la sută mai bune chiar de la prima sesiune, cu siguranță că ar fi mult mai probabil să vrea să continue”, a spus Matthew Leonard, profesor asistent de chirurgie neurologică la Universitatea din California, San Francisco și coautor al studiului.
Cercetătorii cercetează acum dacă extinderea sesiunilor de învățare cu stimulare ar putea îmbunătăți efectul pentru tonurile mai dificil de diferențiat.
Același tip de stimulare a creierului, din aceeași zonă, nervul vag, a fost folosită în tratamentul epilepsiei în trecut și este acum obiectul altor studii care investighează dacă ar putea ajuta la tratarea depresiei sau chiar a bolilor inflamatorii.
Cu toate acestea, aceste tratamente tind să fie mult mai invazive în comparație cu metoda folosită în acest studiu.
„Am observat efecte foarte puternice de învățare care s-au obținut într-un mod complet non-invaziv și sigur, ceea ce face ca tehnologia să fie scalabilă la o gamă mai largă de aplicații atât pentru consumatori cât și mediul medical cum ar fi spre exemplu reabilitarea după accident vascular cerebral”, autorul principal Bharath Chandrasekaran, profesor și vicepreședinte de cercetare la Școala de Științe a Sănătății și Reabilitării Universității din Pittsburgh, se arată în comunicat.
Cunoșterea cel puțin a unei limbi străine ajută enorm la performanța creierului și dezvoltarea abilităților cognitive și mentale, cum ar fi memoria, înțelegerea noilor concepte, asimilarea de noi informații.
Pingback: Frica de paianjeni (arahnofobia) ❤️ Puterea Mintii