Îți dorești să fii mai leneș și mai puțin inteligent?

Ei bine, ai noroc pentru că există o dietă “specială” care te ajută să fii mai prost cu 50% (sau… să îți reduci inteligența cu 50%, depinde cum vrei să o interpretezi) în doar 9 zile! În plus, devii și mult mai leneș!

Și nici măcar nu e este la super ofertă! Este un rezultat standard!

Care este această dietă minune? Foarte simplu: Alimentele bogate în grăsimi!

Dieta care reduce inteligența în doar 9 zile!

Acest gen de dietă reduce inteligența cu 50% în doar 9 zile afirmă cercetătorii.

Performanța cognitivă a scăzut cu 20% în mai puțin de o săptămână după ce participnații la studiu au cons

umat o dietă bogată în grăsimi. Acest studiu a fost realizat pe șobolani (procedură standard care se află la baza a peste 90% dintre toate studiile care sunt apoi realizate cu oameni).

Aceștia au primit hrană echivalentă cu “junk food” pe care îl mănâncă oamenii.

După nouă zile, performanța cognitivă a șobolanilor nu numai că a fost afectată, dar performanța lor fizică a fo

st redusă cu 50%.

Efectele pe termen scurt ale unei diete bogate în grăsimi sunt uimitoare sau, mai degrabă, înfricoșătoare.

Un studiu anterior a constatat că o dietă bogată în grăsimi poate reduce performanțele cognitive și la om.

Dr. Andrew Murray, autor principal al studiului, a declarat:

“Am descoperit că șobolanii, atunci când au trecut de la o dietă slabă în grăsimi la una bogată în grăsimi, au prezentat o reducere surprinzător de rapidă a performanței lor fizice.

După doar nouă zile, au ajuns  să aibă o performanță redusă la 50% pe banda de alergare comparativ cu cei care au rămas pe furajele cu conținut scăzut de grăsimi “.

Concluziile provin dintr-un studiu al șobolanilor care au fost inițial hrăniți cu o dietă standard cu conținut scăzut de grăsimi.

Jumătate au fost apoi transferți în grupul care a primit o dietă bogată în grăsimi.

Dr. Andrew Murray a explicat modul în care aceste rezultate se regăsesc în ceea ce mănâncă oamenii:

“O alimentație standard conține în medie 7,5%  calorii care provin din grăsimi.

Este o dietă destul de slabă, la fel ca oamenii care nu mănâncă decât muesli.

Dieta bogată în grăsimi, în care 55% din calorii provine din grăsimi, sună ca și cum ar fi ceva foarte mare, sau exagerat, dar de fapt nu este extraordinar de mare după standardele umane.

O mâncarea junk (vezi fast food și tot ce vine în pungi sau împachetat strălucitor) se apropie foarte mult de aceste cifre.”

Rezultatele au arătat că, după nouă zile, șobolanii hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi au făcut 20% mai multe erori atunci când au învățat să navigheze într-un labirint.

De asemenea, au putut să avanseze doar jumătate din distanță prin labirint, comparativ cu șobolanii care aveau o dietă scăzută în grasimi (sub 10%).

În plus, cercetatorii au descoperit că inimile sobolanilor au fost extinse de efortul sporit de pompare a sângelui în  corp.

Profesorul Kieran Clarke, co-autor al studiului, a declarat:

“Rezultatele sunt surprinzătoare.

Aceasta arată că hrănirea cu conținut ridicat de grăsimi chiar și pe perioade scurte de timp poate afecta semnificativ expresia genelor, metabolismul și performanța fizică. “

Profesorul Jeremy Pearson a adăugat:

“În puțin mai mult de o săptămână, schimbare dietei a modificat profund eficiența funcționării inimi la șobolanii din acest studiu.

Așteptăm cu nerăbdare rezultatele studiilor echivalente la voluntarii umani, care ar trebui să ne spună mai multe despre efectele pe termen scurt ale alimentelor bogate în grăsimi le au asupra oamenilor.

Stim deja că pentru a ne proteja sanatatea inimii pe termen lung, ar trebui sa reducem la alimente bogate in grasimi saturate “.

 

Tu ce părere ai?
Care este procentul de grăsimi din alimentația ta?

 

Acest studiu a fost publicat în Jurnalul The FASEB (Murray et al., 2009).