Vrei să te lași de fumat?

Există o metodă care te ajută să te lași de fumat de două ori mai rapid.

Deși la prima vedere pare că această metodă nu face decât să prelungească acest obicei nedorit rezultatele arată cu totul altceva.

Dar care este această metodă “minune” care te ajută să te lași de fumat atât de rapi?

Țigările electronice

Rezultatele unor cercetări noi arată că țigările electronice sunt de două ori mai eficiente decât orice alte terapii (cu excepția hipnozei).

Aproape 20% dintre cei care au fumat țigări electronice timp de un an, au renunțat la fumat între timp.

Aceste rezultate sunt absolut fantastice, dacă le comparăm cu rata de succes standard, oferită de restul terapiilor și metodelor de renunțare la fumat. Acestea se situează undeva în jurul mediei de una din zece persoane.

Folosirea țigaretelor electronice (“vaping”), poate fi mai eficientă deoarece este mai ușor să obțineți doza potrivită de nicotină.

În plus, folosirea țigărilor electronice continuă nu presupune o întrerupere bruscă a obiceiurilor comportamentale ale fumatului ceea ce nu conduce la un efect contrar (de menținere a acestuia) din partea organismului.

Acest efect este expresia obiceiurilor adânc sădite în mintea și trupului fumătorului și de obicei sunt greu de eliminat prin metode obișnuite.

Țigările electronice eliberează nicotina sub formă de vapori și nu de fum, ceea ce o face mult mai puțin nocivă decât țigările normale care ard și generează fum.

Această diferență are un rol important și în nivelul de dependență de fumat. Țigările obișnuite creează dependență mult mai mare decât țigările electronice.

Rezultatele Studiului pentru Lăsat de Fumat

Profesorul Peter Hajek, care a condus studiul, a declarat:

“Acesta este primul studiu pentru a testa eficacitatea e-țigaretelor moderne pentru a ajuta fumătorii să renunțe.

Îigările electronice au fost aproape de două ori mai eficiente decât metodele standard de înlocuire a nicotinei.

Deși un număr mare de fumători menționează că au renunțat cu succes la fumat cu ajutorul țigărilor electronice, profesioniștii din domeniul sănătății au fost reticenți în a recomanda utilizarea lor din cauza lipsei de dovezi clare din studiile clinice randomizate.

Acest lucru se va schimba acum. “

Acest studiu a fost realizat în Marea Britanie și a inclus 886 de fumători. O parte din ei au folosit înlocuitori de nicotină iar cealaltă partee au folosit țigări electronice.

Nu numai că țigările electronice au fost aproape de două ori mai eficiente în a-i ajuta pe oameni să se lase de fumat, rezultatele au arătat că au fost și mai populare.

Utilizatorii de tigari electronice au declarat:

  • Mai puține poftă de țigară.
  • Mai puțin iritabilitate și incapacitatea de concentrare
  • Producerea tusei și flegmiei mai puțin după 52 de săptămâni.Dr. Dunja Przulj, co-autor al studiului, a declarat:

“Specialiștii în tratarea dependenței de fumat vor avea acum mai multe șanse să includă e-țigaretele printre opțiunile lor.

Pe lângă asta, profesioniștii din domeniul sănătății se vor simți mai în siguranță și vor recomanda utilizarea e-țigaretelor ca o modalitate foarte eficientă în combaterea acestui viciu.”

Acest lucru poate accelera în cele din urmă reducerea fumatului si a bolilor care apar de pe urma sa.

Concluzii și Întrebări

Ai la îndemână multe modalități dacă vrei cu adevărat să te lași de fumat.

Pe lângă înlocuitori de nicotină și țigări electronice, poți face apel și la psihoterapie, terapia cognitiv comportamentală sau hipnoză, pentru a enumera doar câteva.

De cele mai multe ori însă, oamenii nu se luptă atât cu dependența de nicotină ci cu cea de obiceiul de a fuma.

Acum, câteva întrebări pentru tine:

  1. Tu fumezi? Daca da, de ce? Dacă nu, de ce?
  2. Te-ai gândit vreodată că vrei să te lași de fumat?
  3. Dacă ai vrut să te lași de fumat și nu ai reușit, care a fost dificultatea?

Scrie te rog rsăpunsurile tale la aceste întrebări într-un comentariu mai jos!