Biroul tău te dă de gol!

Indiferent cât de tare încerci să ascunzi asta, este suficient să văd cum arată biroul tău ca să știu ce fel de om ești.

Asta este concluzia unui studiu publicat recent în revista Personalitatea și Diferențele Individuale (Horgan et al., 2019).

Personalitatea ta se reflectă în ordinea sau dezordinea de pe biroul tău.

Un birou ordonat și curat îi face pe oameni să creadă că ai emoții stabile, o personalitate agreabilă și ești conștiincios, mai arată studiul.

Pe de altă parte, un birou aglomerat, este corelat cu o persoană nevrotică, dezagreabilă și dezorganizată (duhhh…) .

Pe scurt, oamenii fac o legătură directă între modul cum arată biroul tău și aspecte ale personalității tale. Redus la limite absolute, un birou ordonat arată un om cu plusuri iar unul dezordonat un om cu… minusuri.

Dar, desigur, acesta nu este un verdict abosolut!

Alte studii arată o legătură foarte strânsă între dezordine și creativitate spre exemplu.


 

Dezordinea de pe Birou și Personalitatea

Studiul de față a fost realizat pe un eșantion de 160 de persoane. Aceștia au vizitat trei spații de lucru aflate în diferite grade de dezordine și au fost rugați apoi să spună ce cred despre personalitatea celor care lucrau acolo în funcție de ordinea sau dezordinea de pe birourile acestora.

Profesorul Terrence Horgan, care a condus studiul, a explicat rezultatele:

“Atunci când există indicii legate de curățenia redusă sau chiar lipsa ordinii și a organizării și observăm mai multă aglomerație în spațiul personal sau chiar intim al unei persoane, atunci percepem acea persoană ca având mai puțină conștiinciozitate. Această percepție rămâne constantă indiferent dacă vorbim despre un funcționar, un student, un propietar de afaceri sau un om de știință.”

Sarah Dyszlewski, co-autor al studiului, a declarat:

“Odată ce n-am format o opinie despre calitățile sau defectele cuiva sau a ceva, în mod conștient sau inconștient, această opinie va influența modul în care procesăm informațiile despre acel obiect sau persoană.”

 
Biroul tău cum arată? Este organizat sau dezorganizat?

Este în ordine sau plin de obiecte care nu au ce căuta acolo?

Scrie răspunsul tău într-un comentariu mai jos.

 

Sursa aici