Arhive lunare: mai 2019

Design fara titlu 1

Cea mai eficientă metodă de a scăpa de durerea de spate?

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Surprinzător, această tehnică ușoară este la fel de eficientă ca și urmarea unui program intens dedicat întăririi musculare.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință

Să faci o plimbare pe jos de cateva ori pe saptămână între 20 și 40 de minute este unul dintre cele mai bune tratamente pentru durerile mici de spate, susține o cercetare.

Plimbările sunt ușor de instalat în rutina zilnică și nu necesită pregătire în prealabil sau echipament specializat – plus că, nu costă nimic.

Cercetătorii unui studiu care a vizat 52 de persoane care sufereau de dureri medii de spate, au împărțit participanții în 2 grupuri: primul a fost îndemnat să urmeze un program de întărire a mușchilor, iar celălalt grup a fost nevoit să opteze pentru mersul în aer liber de câteva ori pe săptămână.

Cei cărora li s-a spus să meargă pe jos au făcut de două sau trei ori pe săptămână mișcare, timp de șase săptămâni. Au început cu plimbări scurte de 20 de minute de fiecare dată și au ajuns până la 40 de minute petrecute în aer liber.

Rezultatele au arătat că ambele grupuri și-au îmbunătățit starea fizică.

Dr. Katz-Leurer, co-autor al studiului, a spus că tratamentul de mers pe jos a fost:

„… la fel de eficient ca și tratamentul pe care l-ar fi primit în clinică”. De fapt, cei din grupul care a ales să meargă pe jos au fost în măsură să continue pe mai departe plimbările chiar și după terminarea studiului, asta după ce au văzut rezultatele.

Acest lucru se explică pentru că persoanele care practică exerciții fizice în mod regulat tind să sufere mai puține dureri.

Plimbarea, de asemenea, scade tensiunea arterială, sporește activitatea creierul și chiar reduce stresul și inflamația din organism … și toate fără a costa nimic.

Meditația Mindfuleness - Sara Lazar

Meditația Mindfuleness Întinerește Creierul

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Sara Lazar este neurolog la Facultatea de Medicină de la Harvard și este pasionată de meditație, mai ales meditație mindfulness.

A început să studieze meditația accidental. Era de fapt pasionată de alergat și a participat la mai multe curse, printre care și maratonul de la Boston.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


În urma eforturilor foarte mari depuse, a suferit mai multe probleme fizice așa că terapeutul ei i-a sugerat să facă mai multe exerciții de flexibilitate și elasticizare. Sara s-a decis să meargă la o clasă de yoga.

 

Yoga și Compasiunea

meditatia mindfulness

„Profesorul yoga a făcut tot felul de afirmații, că yoga vă crește compasiunea și vă va deschide inima”, a spus Lazăr.

„Iar eu în sinea mea gândeam: ” Da, da, da, sunt aici să mă întind „. Dar am început să observ că am început să fiu mai liniștită și să mă descurc mai ușor în mai multe situații dificile. Aveam mai multă compasiune și eram mai deschisă și am înceeput să văr lucrurile din punctul de vedere al altora „.

 

Literatura de Specialitate

Aceste rezultate au făcut-o pe Sara să caute mai multe informații despre meditația mindfulness .

Astfel a ajuns să descopere tot mai multe dovezi care arată că meditația reduce stresul, depresia și anxietatea, precum și durerea și insomnia și mărește calitatea vieții.

Așa că s-a hotărât să realizeze propriile sale studii.

Primul său studiu, s-a focalizat pe cei care meditează de ani de zile (cei cu experiență de șapte până la nouă ani) comparativ cu un grup de control.

Rezultatele au arătat că practicanții de meditație aveau mult mai multă materie cenușie în mai multe zone ale creierului, inclusiv cortexul auditiv și senzorial, precum și regiunile senzoriale.

Rezultatele sunt plauzibile, pentru că meditația mindfulness te ajută să încetinești ritmul și să devi mai conștient de momentul prezent, inclusiv senzații fizice precum respirația și sunetele din jurul vostru.

Mai mult chiar, neurologii au descoperit, de asemenea, că meditatorii aveau mai multă substanță cenușie într-o altă regiune a creierului, cortexul frontal, care controlează memoria de lucru și de luarea deciziilor.

De ce este important?

În timp ce la majoritatea oamenilor cantitatea de materie cenușie se micșorează odată cu vârsta, meditatorii în vârstă de 50 de ani din studiu aveau aceeași cantitate de materie cenușie ca cei de 25 de ani.

Este remarcabil!

Sara Lazar și echipa ei vroiau să se asigure că acest lucru nu s-a datorat faptului că meditatorii au avut mai multă materie cenușie la începtul experimentului, așa că au efectuat un al doilea studiu.

În acest studiu au participat oamenii fără experiență în meditație într-un program care a durat opt săptămâni.

Rezultatele? După doar opt săptămâni de meditație creierul celor care au meditat s-a modificat. Spre bine.

S-a observat o îngroșare în mai multe regiuni ale creierului, inclusiv partea stângă a hipocampului (implicat în învățare, memorie și reglarea emoțională) precum și o altă regiune a creierului implicată în empatie și abilitatea de a schimba punctul de vedere, de a vedea situația din mai multe perspective.

În plus, creierul noilor meditatori a demonstrat o contracție a amigdalei, o regiune a creierului asociată cu emoțiile puternice, printre care teama, anxietatea și agresivitatea. Această reducere a mărimii amigdalei a fost corelată cu nivelurile de stres reduse la acei participanți.

Cât timp să medităm?

Participanții la acest studiu au meditat timp de 40 de minute pe zi, dar media a ajuns la 27 de minute pe zi. Mai multe studii sugerează că puteți vedea schimbări pozitive semnificative în doar 15-20 de minute pe zi.

În ceea ce privește practica de meditație realizată de Sara, ea spune ca a variat foarte mult. În unele zile, 40 de minute, în altele cinci minute, iar în altele… deloc. Este cam mersul la fitness. Oricum, măcar un pic în fiecare zi dacă faci și tot e bine. ”

Se pare că meditația te poate ajuta să ai creieului unui tânăr de 25 de ani.

 

Acum e rândul tău

Tu folosești meditația în practica ta zilnică?
Crezi că ajută la sănătatea mintală?

Scrie răspunsul tău mai jos și hai sa vedem câtă lume face meditație!

Fata tanara sta pe scari, trista cu aminitiri neplacute

Experiențele și amintirile neplăcute contribuie la o viață mai bună

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

S-a demonstrat că experiențele și amintirile neplăcute contribuie la o viață mai bună

Ignorarea sau evitarea provocărilor și dificultăților pot duce la o viață mai anostă și și fără valoare.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


Experiențele neplăcute pot fi surprinzător de eficiente în dezvoltarea sentimentului că viața are valoare și este plină de sens – concluzionează noi cercetări.

Chiar dacă experiențele negative – cum ar fi divorțul, boala sau pierderea cuiva drag – sunt greu de depășit, acestea contribuie, totuși, într-o oarecare măsură,  în mod pozitiv la calitatea vieții tale.

Conștientizare… forțată

Evenimentele negative împing oamenii să reflecteze asupra experiențelor lor, a constatat studiul.

Reflecția asupra lucrurilor care ți se întâmplă produce o poveste care aduce împreună evenimente aparent aleatorii, creând un întreg semnificativ.

Profesor Kathleen Vohs, primul autor al studiului, a declarat:

„Este aproape un truism că oamenii își doresc doar experiențe pozitive, evitându-le pe cele negative.

Totuși, încercarea de a trăi într-o lume fără provocări, probleme sau dificultăți nu este atât de realistă. Acest gen de viață este una fără valoare, fără sens.”

 

Pentru acest studiu, cercetătorii au colaborat cu oameni care au avut o multitudine de experiențe negative recente.

Unii și-au pierdut slujba, alții au avut probleme de cuplu, iar alții au pierdut de curând un copil.

 

Rezultatele Studiului

Rezultatele au arătat că, în timp ce experiențele negative par a fi insuportabile, în același timp, acestea ar putea alimenta procesul care oferă înțeles vieții.

Sensul vieții este creat și prin reflectarea asupra evenimentelor negative și a îngrijorării față de ceilalți nu doar din perspectiva totul este lapte și miere.

Firește, majoritatea oamenilor au preferat să experimenteze evenimente pozitive.

Cu toate acestea, fericirea rezultată tinde să creeze o stare de fapt care nu conduce către reflecție asupra vieții.

Fericirea conduce oarecum către evitarea reflexiei, au constatat cercetătorii.

 

Profesor Vohs adaugă: „Cercetările noastre au arătat că, în timp ce oamenii nu doresc sau resping evenimentele negative, exact acele evenimente sunt cele care stimulează procesele mentale care dau sens vieții. Adică evenimentele negative par să ofere o oportunitate de a extrage sensul și semnificația fiecărui lucru întâmplat, astfel încât să îți ofere o nouă perspectivă  asupra valorii negativității în viața de zi cu zi „. 

 

Părerea ta

Tu ce părere ai despre aceste descoperiri?

Crezi ca amintirile dureroase sau evenimentele neplăcute te ajută să fii mai conștient?

Scrie răspunsul tău într-un comentariu mai jos.

Grup de oameni Introvertiti si Extrovertiti

Introvertit sau Extrovertit? Află cum îți influențează căsnicia!

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Introvertit sau Extrovertit? Află cum îți influențează căsnicia!

 

Ești introvertit sau extrovertit? Află modul în care acest lucru influențează căsătoria!

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință

Femeile care sunt introvertite sunt mulțumite de mariajul lor pentru o perioadă mai lungă, constată un nou studiu.

Introvertitele preferă în mod obișnuit propria lor companie și pot fi văzute de alții ca rezervate – deși nu este același lucru cu timiditatea.

În mod similar, femeile care sunt conștiincioase (adică au un nivel ridicat de auto-disciplină) sunt, de asemenea, mult mai mulțumite de viața lor după căsătorie.

Persoanele care sunt conștiincioase sunt mai atente, mai eficiente și auto-disciplinate și sunt focalizate pe realizări.

Rezultatele Studiului

Autorii studiului scriu: „Un astfel de rezultat ar putea fi explicat de faptul că  persoanele conștiincioase au tendința de a acorda mai multă valoare scopurilor comune, în relație, și de aceea indivizii conștiincioși se pot strădui mai mult să obțină succesul în ceea ce fac.

Acest rezultat confirmă încă odată faptul că persoanele conștiincioase sunt mai  multumie de relațiile lor. „

Când vorbim despre mariaj, bărbații extravertiți au cel mai mult de câștigat din punct de vedere al satisfacției  și bucuriei de viață, la modul general, comparativ cu cei introvertiți, care au cel mai puțin de câștigat.

Bărbații introvertiți au fost mai puțin mulțumiți de viață după ce s-au căsătorit decât cei care nu s-au căsătorit.

Concluziile provin dintr-un studiu realizat în Germania cu un grup de 2.015 de persoane pe o perioada de peste opt ani.

În această perioadă, 468 s-au căsătorit dar au continuat să fie parte din studiu, oferind informații importante.

Rezultatele au arătat că, în medie, fericirea oamenilor a atins punctul culminant aproape de căsătorie, apoi a dispărut după un an sau doi.

Cu toate acestea, fericirea s-a schimbat în timp în diferite moduri, în funcție de personalitatea lor.

Nivelul de fericire s-a modificat în timp, în mod diferit, în funcție de personalitatea fiecăruia.

Femeile introvertite și bărbații extravertiți au avut cele mai bune rezultate pe termen lung.

Alții au resimțit reducere a acestui vârf, într-un an sau doi.

 

Cum sunt afectați bărbații?

Scăderea fericirii a fost mai accentuată pentru bărbați, în special pentru bărbații introvertiți.

“În timp ce toți bărbații se bucură de o crestere a satisfacției de viață în perioada pre-maritală, barbatii care sunt extravertiti par a se bucura de beneficii pe termen lung, în timpul căsătoriei.

Lucrurile stau diferit în cazul bărbaților introvertiți, aceștia având o scădere drastică a satisfacției de viață, până într-acolo încât pot ajunge să fie chiar mai nefericiți decât cei care sunt singuri.

Vorbim aici de o reducere drastică de aproximativ 0,20 DS [Deviație Standard] mai mică a satisfacției vieții comparativ cu cei care nu se căsătoresc niciodată „.

 

Întrebare pentru tine

Tu ești introvertit sau extrovertit?
Consideri că acest aspect al personalității ți-a afectat căsnicia?
În ce mod?

Scrie răspunsurile tale într-un comentariu la acest articol!

Design fara titlu

Ironic: banii îți limitează plăcerile vieții

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Gândește-te la paralela dintre un om bogat și unul sărac. Sigur îți vine în minte modul cum cel dintâi nu apreciază un obiect așa cum o face  omul sărac. Este un mister de ce banii nu ne fac fericit, dar în același timp îți oferă o stare de bine. Evident, cu bani poți cumpăra orice vrei, poți merge oriunde vrei, dar oare toate acestea să fie ceea ce îți dorești cu adevărat?! Adică asta trebuie să se întâmple pentru a putea fi pe deplin fericit?

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


Și cu toate acestea, sunt din ce în ce mai multe studii care susțin că în societățile aflate în dificultate, banii ar putea aduce satisfacție, dar nu aduc și fericirea. Sau poate că, pe măsură ce oamenii devin cu adevărat bogați, nu mai aleg aceleași activități care înainte le faceau plăcere. Poate că bunurile materiale nu ne pot face fericiți? Sau poate că este întotdeauna cineva mai bogat, răsfățat și fericit ca noi?!

Nemulțumirea

Totuși, ce lipsește de aici? Cele mai simple explicații ar fi că locuind în cea mai luxoasă casă, mâncând la cele mai scumpe restaurante și primind cele mai prețioase cadouri devine și mai dificil să te bucuri și să savurezi plăcerile vieții.

Susținând acestă idee, un nou studiu publicat în Psychological Science a constatat că participanții unui studiu au fost mai puțin capabili să savureze emoțiile pozitive atunci când aveau un confort financiar, dar și când au fost îndemnați să se gândească la bogăție, uitându-se la o imagine cu mulți bani. (Quoidbach et al. 2010).

Într-un alt studiu, participanții care au fost admirați pentru faptul că aveau o situație financiară bună nu erau capabili să se bucure de o bucată de ciocolată la fel de mult ca cei care nu se gândeau la situația lor din conturile bancare. Iar când participanților care nu se gândeau la bani li s-a arătat o imagine cu bani, atunci timpul mediu petrecut consumului de ciocolată a scăzut de la 45 secunde la 32 de secunde. Nivelurile de plăcere raportate ulterior s-au diminuat, de la 5 la 3,6 pe o scară de la 1 la 7, unde 7 este maxima bucurie.

Și acesta este efectul vizualizării unei simple imagini care conține bani pentru câteva secunde. Gândește-te ce face societatea în momentul de față cu stereotipurile și tiparele ei de fericire și opulență, atât publice, cât și private. Și când te gândești că este atât de plăcut și frumos să te bucuri de orice ai în jurul tău…

 

Psihologia relativistă

Aceasta este doar o latură a minții umane care are obiceiul de a compara totul cu orice altceva, de la concepte complexe, precum banii, până la nivelul cel mai de bază al percepției unui obiect. Este ca atunci când deschizi ochii dimineața sau crești volumul muzicii pe YouTube, pentru o clipă simțurile sunt supraîncărcate, dar în curând contrastul (plăcerea) se estompează pe măsură ce mintea se adaptează și se obișnuiește cu noile condiții date.

Este ușor să uiți că unele lucrurile nu sunt „tari” sau „bune”, când de fapt ele sunt „mai tari” sau „mai bune” decât altceva. Banii sunt doar un lucru pe care mințile noastre îl tratează în acest mod relativist.

O balerina in salt, in aer, plina de gratie si de tinerete

Tinerețe fără bătrânețe prin Terapia Celulară

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință

Tinerețe fără bătrânețe

Cu toții ne dorim o tinerețe fără de sfârșit, cel puțin a trupului dacă nu și a minții. Cursa de a descoperi Elixirul Tinereții este una foarte strânsă și noi realizări și descoperiri apar aproape în fiecare zi. Ei bine, un nou studiu ne dă speranțe foarte mari. Despre ce este vorba? Vedem mai jos.

Celule îmbătrânite

Nu toate celulele deteriorate mor. Unii dintre acestea ajung să trăiască până la o vârstă înaintată și să producă semnale chimice, iar asta ar putea juca un rol major în lupta împotriva îmbătrânirii.

„Credem că aceste celule si substanțele pe care le produc sunt implicate in procesul de îmbătrânire”, a declarat Nicolas Musi, de la Universitatea din Texas, pentru MIT Technology Review. „Ideea este că îndepărtarea acestor celule poate fi benefică pentru a promova îmbătrânirea sănătoasă și, de asemenea, pentru a preveni boli asociate cu îmbătrânirea.”

 

Cum s-a realizat studiul

În luna ianuarie, Musi și colegii săi au publicat rezultatele unui studiu în care au tratat 14 pacienți care suferă de fibroză pulmonară idiopatică (IPF) cu leziuni pulmonare, cu o combinație de medicamente care s-au crezut că ar elimina celulele îmbătrânite.

Pe parcursul a trei săptămâni, pacienții au luat nouă doze de medicamente pentru leucemie numite dasatinib și quercetin, un supliment. La finalul studiului, pacienții au putut să meargă mai departe decât o făceau înainte și au demosntrat si alte semne de îmbunătățire a sănătății. Nu au existat efecte secundare grave.

„Deși mic, acest studiu pilot marchează un progres major în modul în care tratam bolile legate de vârstă, cum ar fi IPF”, a declarat Jamie Justice într-un comunicat de presă. „În aacest studiu am țintit special un element fundamental biologic al îmbătrânirii care este implicat în IPF, și am observat rezultate timpurii, dar promițătoare, pentru prima dată la pacienții umani”.

 

Ce urmează

Este dificil de spus dacă combinația de droguri s-ar dovedi  a fi o terapie anti-imbatranire eficientă, dar cercetatorii se sunt diciși să afle. Aceștia testează deja tratamentul pe un grup de încă 15 pacienți cu afecțiuni pulmonare, precum și 20 de persoane care suferă de afecțiuni renale cronice.

„Dacă vedem că avem rezultate bune și nu întâlnim efecte secundare foarte negateic, vom încerca să ajungem la persoanele cu condiții mai puțin amenințătoare pentru viață”, a declarat cercetătorul James Kirkland pentru MIT Technology Review.

 

Acum este rândul tău

Spune-ne părerea într-un comentariu mai jos și răspunde la aceste întrebări sau adaugă opinia ta:
Ce părere ai despre acest studiu?
Crezi că vei putea să beneficiezi de aceste rezultate chiar tu?