Arhive lunare: noiembrie 2018

combaterea depresiei prin socuri electrice

Combaterea Depresiei folosind Șocuri Electrice

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Combaterea Depresiei cu Ajutorul Impulsurilor Electrice

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


Când auzim de șocuri electrice nu ne-am gândi nici o clipă că ar fi vorba de ceva pozitiv. Din contră chiar, acest gând ne trezește o reacție foarte adversă.

Cu toate acestea, curentul electric nu este nici bun nici rău. El doar este. Îl putem folosi în multe feluri, inclusiv în a combate depresia.

Atunci când aplicăm un mic șoc electric asupra unei zone foarte specifice a creierului numită cortexul orbitofrontal lateral acesta generează o reacție foarte interesantă în rândul subiecților. Folosind acest stimulent electric ușor, s-a obținut amplificarea imediată a stării de spirit a persoanelor cu semne de depresie, potrivit unui nou studiu publicat în revista Current Biology.

Deoarece stimularea cerebrală profundă necesită acces la creierul profund, cercetarea a fost efectuată asupra persoanelor care au primit deja intervenții chirurgicale cerebrale pentru epilepsie severă.

Tratarea Efectului Depresiei și nu a Cauzei sale

Acest tratament nu afectează cauza depresiei ci face ca simptomele acesteia să fie reduse sau chiar suspendate, cel puțin pentru o perioadă de timp.

Centrul Fericirii
Neurologii consideră că există o strână legătură între cortexul orbitofrontal lateral, cel care este responsabil pentru gândirea complexă și starea de depresie.

Nu este deloc surprinzător deci faptul că scurt-circuitarea acestei zone atenuează unele simptomele stării de depresie.

Care sunt Următorii Pași?

Acest studiu specific deschide calea pentru mai multe cercetări privind modul optim de tratament al depresiei. În cazul acestui studiu, numărul scăzut de participanți (doar 25) și metodologia extrem de invazivă fac ca acest studiu să fie mai degrabă unul explicativ decât unul practic.

 

Sursa aici
muse headband

Meditația și Tehnologia

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Meditația și Tehnologia

Meditația și Tehnologia se îmbină tot mai mult pentru a ajuta oamenii să se bucure de stări minunate, folosind tehnologia de ultimă oră.

Meditația cu ajutorul Tehnologiei de ultimă oră prinde din ce în ce mai mult la cei interesați de subiect. Linia dintre tradițional și modern se subțiază tot mai mult și nu putem decât să ne bucurăm de faptul că vechile descoperiri antice sunt confirmate acum de tehnologia și științele moderne.

Nu este deloc un secret faptul că mediația ne ajută în multiple feluri, atât la sănătatea mentală cât și cea fizică și emoțională.

Se știe faptul că undele cerebrale ale celor foarte experimentați în practica meditației sunt foarte diferite de cele ale nepracticanților (oameni obișnuiți?).

Multă lume încearcă să folosească meditația pentru da de lucru creierului. Astfel, meditația poate fi folosită pentru atât pentru a liniști mintea, pentru a o ajuta să se concentreze mai bine, dar și pentru energizare sau pentru creativitate.

Ceea ce unii oameni nu înțeleg însă este faptul că, deși rezultatele finale ale meditației pot aduce cu siguranță toate aceste rezultate, primul pas în stabilirea unei practici de meditație eficientă și pe termen lung este de a începe cu o înțelegere a ceea ce este de fapt meditația.

Tehnologia Meditației

În urmă cu doar câțiva ani, era aproape imposibil să obții rezultatele de care ne bucurăm astăzi în domeniul activității creierului.

Pentru a putea o observa activitatea din interiorul creierului, medicii trebuiau să utilizeze electroencefalografia, cunoscută și sub denumirea de tehnologie EEG, pentru a obține un grafic al diferitelor frecvențe electrice emise de creier.

În mod normal, cineva ar putea fi interesat de aceste valori și frecvențe doar dacă era vorba de anumite probleme medicale.

Tehnologia a avansat însă și avem acum la dispoziție aparatură foarte ușoară, simplu de utilizat și portabilă, pe care oricine o poate folosi.

Astăzi nu mai ai nevoie de mașinării foarte mari pentru a afla ce se întâmplă în creierul tău. O astfel de tehnologie de ultimă oră la care toată lumea are acces acum se numește Muse.

Muse este o simplă bandă care se pune pe cap și care ne arată instant activitatea cerebrală la acel moment. Muse oferă un feedback (citire) instant a activității cerebrale pe care o avem în momentul în care folosim acest aparat.

 

Antrenarea Minții

Antrenarea minții și a creierului reprezintă poate, cea mai importantă parte a obținerii stării de meditație.

Creierul este alcătuit în mare parte din neuroni, aceștia având rolul de a transmite informație sub forma impulsurilor electrice. Desigur, aceasta este o descriere foarte simplistă dar suficientă pentru scopul acestui articol.

Când acești neuroni colaborează și comunică unii cu alții, produc anumiți curenți electrici care vibrează la o anumită frecvență cunoscută drept undă cerebrală.

Oamenii de știință au descoperit că prin plasarea electrozilor pe scalpul unei persoane, pot urmări și vizualiza aceste unde.

 

Undele Cerebrale

Au fost detectate cinci tipuri principale de unde cerebrale, fiecare aparând în diferite momente ale conștiinței.

Cele mai lente unde ale creierului, sunt undele delta, apar în timpul somnului profund – și sunt cruciale pentru odihna și relaxarea de care creierul are nevoie. Este nivelul cel mai profund de relaxare mentală și fără de care omul nu poate trăi.

La capătul celălalt al spectrului sunt undele Gamma, cele mai rapide înregistrate de EEG. Aceste unde sunt asociate cu o stare de maximă concentrare și  considerate vârful performanței fizice sau mentale.

Undele Gamma apar atunci când simțiți că sunteți în starea de flux ca și cum totul merge… uns, ca de la sine, fără să fie perceput ca un efort.

 

Creierul Uman

Puterea minții umane este dată atât de structura și funcțiile creierului cât și de modul în care acesta este utilizat. Deși asemănarea dintre două creiere este de peste 90%, modul de operare, adică felul în care ne folosim creierul, poate aduce schimbări esențiale.

Oamenii de știință au început recent să înțeleagă că undele cerebrale ale practicanților de meditație cu experiență, cum ar fi călugării budiști, diferă foarte mult de cele ale celor care nu meditează.

Pentru majoritatea celor care nu meditează, undele cerebrale Gamma apar destul de rar și deseori nu durează prea mult.

Dar în cazul celor care meditează de mulți ani și care meditează intens, neurologii au observat că undele Gamma ale creierului sunt mai puternice apar în mod regulat.

În plus, acești meditatori experimentați au un control mai mare asupra ușurinței cu care schimbă undele cerebrale.

În timp ce meditatorii de ocazie speră să „dea” peste un moment de a-ha, cei care meditează în mod regulat și pe termen lung, ajung la această stare mult mai rapid.

 

Meditația High Tech

Mulți dintre acei meditatori experimentați au ajuns la aceste rezultate după sute sau mii de ore de studiu și practică și antrenare a creierului.

Aceasta este o cale minunată pentru unii, dar una petru care majoritatea oamenilor nu o pot obține pentru că nu au la dispoziție fondurile, sau timpul sau posibilitatea de a urma un astfel de regim de practică.

Pentru aceștia din urmă însă, există tehnologia!

Bandana Muse este portabilă și conține 7 senzori mici care ajută la detectarea activitatății cerebrale a creierului.

Unele produse care pot fi purtate se opresc aici – ele doar văd câți pași ați făcut în acea zi sau câte ore de somn odihnitor ai avut.

Dar Muse face mai mult de atât. În plus față de activitățile creierului dvs., acesta utilizează un algoritm extrem de complex pentru a vă furniza feedback-ul audio în timp real în timpul sesiunilor de meditație și metrici de date utilizabile după sesiune pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți practica.

Acest feedback în timp real te ajută în practica meditației care conduce la o minimizarea stresului, concentrarea mentală mai bună și îmbunătățirea stăriiemoționale generale.

Rezultatul este învățarea bazată pe date și feedback-ul în timp real, care nu îți oferă atât avantajele imediate ale unei sesiuni de meditați, cât și instrumentele necesare pentru a-ți  antrena mintea și  creierul.

Oamenii de știință au testat deja acest aparat punându-l la lucru în mai multe situații și diferite în condiții.

Cercetătorii de la MIT și Harvard au folosit Muse pentru a afla mai multe despre modul în care creierul clasifică durerea, iar cercetătorii din British Columbia au utilizat Muse în Nepal pentru a înțelege mai bine mințile călugărilor budiști.

Dar avantajele acestui produsul nu sunt apreciate doar de către neurologi. Atâta timp cât ai un dispozitiv inteligent, câteva momente și un creier, îl poți folosi oriunde în orice moment.

 

Dacă vrei să meditezi, nu mai poți folosi scuza că nu știi cum, sau că nu ai cum. Chiar și cei care nu au nici o noțiune despre meditație pot acum să facă primii pași în această direcție folosindu-se de o tehnologie precum cea propusă de Muse.

Ce părere ai? Ai folosi Muse sau alte tehnologii asemănătoare pentru a-ți antrena minte și pentru a deveni mai bun la meditație?

 

Articol preluat de la Futurism
Femeie Trista

Tristețea are un loc anume unde este Localizată în Creier

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Tristețea are un loc al său în creier

Se pare că oamenii de știință au descoperit zona din creier unde este localizată tristețea și anume, este legată de circuitul dintre memorie și emoție.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


Femeie Trista

Ce este Tristețea?

Cu toții știm ce înseamnă să fii trist! Problema este că uneori această triestețe poate căpăta proporții catastrofale iar până de curând oamenii de știință nu au avut o idee prea clară cum arată această emoție din punct de vedere științific.

Aceștia știau doar că o parte a creierului numită amidgala, joacă un rol în existența acestei emoții dar radiografiile și scanurile cerebrale nu erau suficient de rapide pentru a depista ce se întâmplă în creier de la o clipă la alta atunci când omul are fluctuații în starea sa emoțională.

Asta până de curând, când o echipă de cercetători de la Universitatea din California a realizat un studiu în care a cerut participanților să își noteze stările emoționale. Toți partcipanții la acest studiu sufereau de epilepsie.

Fiecare dintre participanți purta o mică tichie cu electrozi care monitoriza activitatea sa cerebrală astfel încât echipa să poată observa aproape în timp real activitatea sa cerebrală precum și starea emoțională.

Rezultatul a fost unul surprinzător pentru oameni de știință.
În articolul publicat de curând în jurnalul Cell (Celula) aceștia afirmă că au observat o legătură între un anume circuit neuronal care face legătura dintre amigdala (care este responsabilă de fluctuațiile emoționale) și hipocamp (care ajută la stocarea amintirilor).

Tristețea – Cauză sau Efect?

Cercetătorul principal al acestui studiu, Vikaas Sohal spune că este normal să existe această conexiune dintre tristețe și amintirea evenimentelor negative prin care ai trecut deși, acest lucru nu este confirmat încă cu certitudine.

Mai mult decât atât, nu se știe cu siguranță dacă această conexiune dintre emoții și memorie este cea care creează tristețea sau dacă mai degrabă respectiva conexiune apare ca rezultat al tristeții.

Chiar dacă rezultatele nu sunt confirmate încă 100%, foarte mulți oameni își vor găsi cu siguranță o mică alinare în aceste vești pentru că au în sfârșit o explicație pentru stările lor de tristețe.

În momentul în care ceva se întâmplă, fie în bine, fie în rău (dar mai ales în rău), mintea va căuta mereu un motiv pentru acea stare sau eveniment. Ei bine, acum mintea noastră are nu motiv în plus să explice sentimentul de tristețe.

Puterea Minții este cu adevărt fascinantă nu?

Ce părere ai despre acest studiu și despre rezultatele sale?

sase-intrebari-pentru-o-viata-fericita

Șase Întrebări Pentru o Viață Fericită

Redactat de Eugen Popa - Președinte Asociația Română de Hipnoză

Oare sunt suficiente șase întrebări pentru a avea o viață fericită?

Bombardamentul zilnic la care suntem supuși ne atacă în mod constant simțurile și ne stimulează mai mult decât putem duce, decât putem procesa.

Nu poți să citești acum?
Ascultă acest articol cu ușurință


Acest lucru generează o stare puternică de stres ceea ce ne poate afecta puternic sistemul imunitar, starea emoțională precum și ce psishică.

Multă lume cadă pradă acestui atac și ajunge să trăiască o stare de nemulțumire sau neplăcere și, în unele cazuri mai grave, chiar de tristețe și depresie.

Norocul nostru este, aceeași lume care ne bombardează cu informații, ne oferă în același timp și soluții! Mai ales dacă știi unde să cauți.

Psihologia Pozitivă a prins un avânt foarte mare în ultima vreme și este într-o creștere continuă. Deși este ramură relativ nouă, psihologia pozitivă oferă o multitudine de soluții și tehnici care te pot ajuta să îți ridici moralul și să ai o stare psihică și emoțională pozitivă și optimă.

În cartea sa „Zece Minute pentru Fericire” (Ten Minutes to Happiness) Sandi Mann, profesor la Universitatea din Lancshire oferă câteva astfel de soluții.

Bazându-se pe experiența sa de psihoterapeut clinician, Sandi oferă câteva sugestii care ne pot ajuta să navigăm mai ușor această lume a informațiilor și a stresului la care suntem supuși zi de zi.

Jurnalul cu șase întrebări pentru o viață fericită

Sandi propune realizarea unui jurnal zilnic, compus din 6 părți în care să îți notezi:

1.         Ce experiențe, oricât de obișnuite ar fi ele, ți-au oferit plăcere sau bucurie?

2.         Ce feedback sau aprecieri ai primit?

3.         Care au fost momentele de maximă realizare, împlinire sau noroc?

4.         Care au fost realizările tale, oricât de mici ar fi ele?

5.         Ce te-a făcut să te simți recunoscător?

6.         Cum ți-ai exprimat bunătatea?

 

Programul său se bazează pe un volum uriaș de cercatări și studii științifice care demonstrează faptul că poți obține o schimbare a mentalității prin pași mici, dar perseverenți și constanți.

Dacă îți acorzi în fiecare zi fie doar și câteva minute, pentru a trece în revistă evenimentele din ziua ta, căutând răspunsul la aceste șase întrebări acest lucru va conduce în cele din urmă la rezultate benefice profunde.

Mai ales atunci când nu ne simțim la cele mai înalte cote, este foarte ușor să uităm ce contează cu adevărat în viața noastră. Un jurnal zilnic în care să îți notezi răspunsuri la aceste întrebări te ajută să vezi mai ușor partea mai bună, mai frumoasă a vieții

Autoarea atrage atenția asupra faptului că beneficiile nu apart automat, doar prin simpla scriere în jurnal. Re-citirea a ceea ce ai scris în trecut te poate ajuta în momentele mai dificile cu care te confrunți în momentul de față.

Mulțumită memoriei asociative, o stare proastă, cauzată de un singur eveniment negativ poate genera o re-amintire „preferențială” adică, îți amintești multe alte evenimente negative pe lângă cel cu care chiar te confrunți în clipa prezentă.

De aceea este atât de important să ai un jurnal. În acele momente, răsfoiește jurnalul. Acest lucru te poate ajuta să ieși din vâltoarea gândurilor și trăirilor neplăcute.

Aceste trei întrebări se bazează pe cercetări care au studiat puterea bunătății și a bunăvoinței.

Nenumărate studii demonstrează faptul că atunci când facem fapte bune, acestea nu doar că ridică moralul și starea de bine a celor din jurul tău, dar că de fapt aduc o îmbunătățire constant propriei tale stări psiho-emoționale.

Aceste mici acte de bunătate pot însemna că oferi ceva unui om sărac, sau că ajuți pe cineva la anaghie. Acest lucru te face pe tine să fii mult mai fericit și mulțumit dacă ai fi folosit acei bani, sau ai fi făcut acel gest pentru tine.

Aceste rezultate sunt sunt valabile la nivel mondial, studiile respective fiind realizate în peste 130 de țări, cu aceleași rezultate.

O faptă bună nu rămâne niciodată ne-răsplătită iar această răsplată poate fi atât internă cât și externă.

Acțiunea de a scrie în jurnal poate să dureze 10-15 minute în fiecare zi dar asta nu înseamnă că vei rezolva toate problemele de peste zi doar scriind un jurnal. Cu toate acestea, constanța și perseverența pot creea „minuni”.

Puterea Minții este cu adevărat fantasctică atunci când este utilizată… cu cap. Putem să ne bucurăm de o viață frumoasă și plină de realizări cu doar câteva mici ajustări a activităților și rutinei noastre zilnice.

 

Opinia ta

Ce părere ai despre aceste șase întrebări pentru o viață fericită?

Vei utiliza aceste idei? Te apuci să îți faci un jurnal în care să notezi zilnic răsunsurile la cele șase întrebări?